نقش خواب در بدنسازی

در هنگام ورزش وقتی که شما با وزنه شروع به ورزش می نمایید باعث پمپ شدن خون به داخل عضلات و تمرین دادن آنها و منقبض و منبسط نمودن فیبرهای عضلانی می شوید در خلال این تمرینات سنگین مقداری از پروتئین ها و فیبرهای عضلانی نیز تخریب می شوند و زمان ترمیم و تجدید آن در زمان استراحت بعد از تمرین است نه در زمان خود تمرین!
رشد واقعی عضلات و آن چیزی که باعث افزایش اندازه سلولهای عضلانی یا اصطلاحا Hypertrophy می شود در زمان استراحت صورت می گیرد.

تاثیر خواب در بدنسازی

تاثیر خواب در بدنسازی

بدون داشتن خواب کافی و با کیفیت ورزش کردن در باشگاه تقریبا بی اثر است! تحقیقات نشان می‌دهد که هورمون‌های مختلف رشد بدن در خواب ترشح می‌شوند و این مساله برای یک بدنساز بیشتر از یک فرد معمولی اهمیت دارد.

 

تاثیر خواب برای یک بدنساز چیست؟

هر بدنساز حرفه ای معمولا بین ۴ تا ۶ وعده غذایی می‌خورد. که اگر به اندازه کافی نخوابد تاثیر این وعده‌های غذایی و ورزش کردن در باشگاه به حداقل ممکن خواهد رسید. بنابراین اگر به افزایش سایز عضلات فکر می‌کنید خوابیدن بسیار مهم خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *